Dlaczego śniadanie jest tak istotne podczas odchudzania?- odpowiada dietetyk NaturHouse Tomaszów Lubelski.

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Ma ono za zadanie dostarczyć nam energii na pierwszą jego część. Jeśli zjemy śniadanie będziemy mniej ospali, bardziej skoncentrowani i efektywniej poradzimy sobie z pracą. No dobrze, a jaki związek ma jedzenie śniadań z procesem odchudzania?

Jedną z głównych przyczyn nadmiernej masy ciała są nieprawidłowe nawyki żywieniowe, a niejedzenie śniadań jest jednym z nich. Badania wykazały, że osoby, które pomijają ten ważny posiłek maja wyższe wartości wskaźnika BMI i częściej dotyka ich problem nadwagi i otyłości. Nadwaga i otyłość z kolei pociągają za sobą z kolei inne poważne choroby, takie jak: cukrzyca typu 2, nadciśnienie, choroby układu krążenia czy niektóre nowotwory.

Gdy śpimy, nasz metabolizm zwalnia. Śniadanie, oprócz tego, że dodaje nam energii, ma za zadanie również pobudzić nasz przewód pokarmowy do pracy i tym samym przyspieszyć metabolizm. Jeżeli nie zjemy śniadania, nasza przemiana materii będzie nadal spowolniona, przez co tkanka tłuszczowa będzie się łatwiej odkładać. U osób niejedzących śniadań często występują napady wilczego głodu po południu i w nocy. Jeśli posiłki spożywane w tych porach będą zbyt obfite, organizm nie będzie miał możliwości wykorzystać całej energii pochodzącej z tych posiłków, a jej nadmiar szybko odłoży w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli jemy zbyt późne i obfite kolacje, budzimy się rano zmęczeni i bez apetytu. Pomijamy więc śniadanie, przez co nadrabiamy kalorie wieczorem i błędne koło się zamyka.

Kluczem do sukcesu jest właśnie jedzenie śniadań. Nie muszą być one duże; jeżeli nie jesteś głodny rano, na początek wypij chociaż koktajl lub zjedz jedną kanapkę. Dzięki temu że śniadanie będzie, łatwiej utrzymasz mniejsze porcje posiłków jedzonych późnym popołudniem i wieczorem. Z czasem zwiększaj porcje jedzone na śniadanie, wtedy Twój metabolizm będzie działał na najwyższych obrotach, a Ty zmniejszysz masę ciała.

Z czego powinno składać się śniadanie idealne?

  • Z węglowodanów, najlepiej złożonych – ciemnego pieczywa, płatków owsianych czy kaszy jaglanej
  • Z białek – chudej wędliny dobrej jakości, jajek, twarogu czy serka wiejskiego
  • Z tłuszczów – śmiało można wykorzystać niewielką ilość masła czy awokado do posmarowania pieczywa, czy też oleju do przygotowania np. jajecznicy
  • Z warzyw, najlepiej w postaci surowej
  • Z owoców, które świetnie komponują się w owsianką

Złym pomysłem na śniadanie będą wszelkiego rodzaju pączki, słodkie bułeczki z konfiturą czy drożdżówki. Nie dostarczą nam one pełnowartościowego białka, a jedynie sam cukier i utwardzony tłuszcz, którego powinniśmy się wystrzegać.

Jest takie powiedzenie: „Śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak”. Weź sobie je do serca i ciesz się smukłą sylwetką!


Zapraszamy Państwa na bezpłatne konsultacje do Naszego Centrum Dietetycznego NaturHouse, ul. Lwowska 78A, Tomaszów Lubelski, tel. 519 810 315. Do zobaczenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!