TOMASZÓW Konwent miłośników fantastyki “Kreskon”

Konwent Miłośników Fantastyki “Kreskon” po raz kolejny w Tomaszowie Lubelskim.
Miejsce bez zmian: gimnazjum nr 1 (ul. Kopernika 4). Koordynator Damian “the hell” Podoba. Czas trwania 18-20 sierpnia.
Goście na Kreskonie:
Kazimierz Kyrcz Jr (ur. 1970) – prozaik, redaktor i publicysta. Mieszka w Krakowie. Współautor zbiorów opowiadań: Piknik w piekle (2004), Horrorarium (2006), Twarze szatana (2009), Chory, chorzy, trup (2011) i Lek na lęk (2011), a także powieści Siedlisko (2009), Koszmar na miarę (2010), Efemeryda (2011), Wojna świrów (2014). Autor powieści: Podwójna pętla (2013) oraz zbioru opowiadań Femme fatale (2015). Jego utwory znalazły się w licznych antologiach, m.in. City, Halloween, Księga strachu czy Iron Tales. Tłumaczony na angielski, rosyjski, czeski i słowacki. Na podstawie opowiadania, które napisał z Łukaszem Śmiglem, powstał film Head to Love wyreżyserowany przez Amerykanina Vana Kassabiana.
Michał J. Walczak (ur. 1986) – z wykształcenia nauczyciel języka angielskiego, tłumacz, fonetyk; w wolnych chwilach muzyk, wokalista i tekściarz zespołu Voodoo Seeds. Debiutował na łamach „Niedobrych literek”, opowiadaniem „Śmierć po kolędzie”. Od pewnego czasu ściśle współpracuje z Kazimierzem Kyrczem Jr, czego efektem są opowiadania opublikowane w magazynie literacko-kryminalnym „Pocisk”, kwartalnikach „OkoLica strachu”, „EleWator” oraz antologiach City 3 i Zwierzozwierz.
Grzegorz Wielgus (ur. 1990) – student Uniwersytetu Jagiellońskiego, muzyk oraz wokalista, a od niedawna również autor. Zadebiutował powieścią „Krzyżowiec” opublikowaną przez Novae Res, obecnie zaś pracuje nad kolejnym pozycjami w swoim dorobku, poszukując chętnych do współpracy wydawnictw oraz swojego miejsca w pisarskim świecie.
Dorigami to działająca od prawie 5 lat, poznańska inicjatywa artystyczna. Naszą pasją jest japońska sztuka składania papieru, którą dzielimy się z innymi. Organizujemy warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Tworzymy dekoracje do pomieszczeń i lokali, współtworzymy wystawy, składamy modele na zamówienie itp. Przez ostanie lata mieliśmy okazje pojawiać się na różnego rodzaju konwentach i imprezach na terenie całego kraju. Z naszą działalnością zapoznasz się w mediach społecznościowych: Facebook’u oraz Instagramie.
Na Kreskonie będziecie mogli zagrać w turnieju Warhammera 40000.

Piątek (20 sierpnia)
Blok konferencyjny:
16.00 – 16.30 Reżim w obrazku – pocztówki i inne druki użytkowe we Włoszech za czasów reżimu faszystowskiego – Działania propagandowe nie ominęły małych wydawnictw, takich jak pocztówki, znaczki pocztowe, różnego typu kalendarze, czy nawet okładki zeszytów szkolnych. Te niewielkie papierowe świadectwa tamtych czasów stanowią obecnie bardzo interesujące źródło wiedzy zarówno o treściach propagandowych, lecz również o zróżnicowanych formach, jakich używano do ich przedstawiania. Są wśród nich monumentalne przedstawienia postaci – na czele z samym Mussolinim – i dzieł faszystowskich, lecz również karykatury, komiksy i sceny sielankowe. Mówią one wiele o tym, jak według reżimu faszystowskiego społeczeństwo powinno postrzegać rzeczywistość, lecz także o tym, jak w pewnym stopniu rzeczywistość ta była faktycznie postrzegana. – Sylwia Mazurek (UKSW)
16.30 – 17.00 Historia Książki. Wielka klasyka wraz ze średniowiecznym światem książek – Wystąpienie ma na celu przybliżenie historii książki, a szczególnie dwóch momentów historyczny tj.: świata greckiego i rzymskiego oraz czasów średniowiecza w Europie. Poznamy początki książek dla dzieci autorstwa Ezopa, ponadczasowa Iliady Homera oraz pierwsze wydanie książki kucharskiej. Przedstawione zostaną także największe skarby książki średniowiecznej, min. Księga z Kells, psałterz Chłudowa, fragmenty książki farmakologicznej, geografii Ptolemeusza, a także pisma kościelne.
Hanna Kamińska (UKSW)
17.00 – 17.30„Mała Galicjaˮ, czyli o tradycjach Ukraińców przesiedlonych na Warmię i Mazury w świetle „Dziennika Pojezierzaˮ – Mikrohistoria jest jedną z możliwości badania przeszłości, jej pryzmat pozwala na spojrzenie na poszczególnego człowieka, niezaprzeczanie jest to swoiste, ale jakże ciekawe, uzupełnienie historii. Termin „Mała Galicjaˮ został zaczerpnięty z jednego z artykułów opublikowanego na łamach „Dziennika Pojezierzaˮ i mimo że autor to sformułowanie odnosi do Górowa Iławieckiego, to moim zdaniem nazwa ta doskonale pasuje również do całego obszaru Warmii i Mazur, gdy analizujemy je jako jedno z miejsc przesiedlenia mniejszości ukraińskiej w 1947 roku w ramach tzw. „Akcja Wisłaˮ. – Grażyna Czerniak (UWM)
17.30 – 18.00 Przykłady wczesnośredniowiecznych krwawych i niekrwawych ofiar zakładzinowych z terenów Polski. Źródła i interpretacje – Wystąpienie tratuje o tak zwanej obrzędowości zakładzinowej w średniowieczu w tym przypadku przede wszystkim w kontekście słowiańskim. Będzie to przegląd ważniejszych odkryć archeologicznych z trenerów dzisiejszej Polski i źródeł pisanych. Istotą jest to dlaczego i dla kogo składano ofiary budowlane. – Konrad Grochecki (UMCS)
18.00 – 18.30 Grzechy magiczne w średniowiecznych księgach pokutnych – Księgi pokutne to dość specyficzna grupa źródeł historycznych. Znaleźć w nich można wzmianki o różnych praktykach uznawanych przez Kościół za niegodne. Część miejsca autorzy poświęcili na grzechy uznawane za magiczne. Były to wróżby, zamawianie pogody, przyzywanie demonów, ale także praktyki, które dziś uznalibyśmy za zabobony. Szeroki wachlarz grzesznych postępków zostanie podzielony na grupy, przytoczone zostaną również przykłady najczęstszych czynów magicznych piętnowanych przez duchowieństwo średniowieczne. – Damian Podoba (UMCS)
18.30 – 19.30 Brandon Sanderson i jego książki – Tego autora przedstawiać zapewne nie trzeba. Podyskutujmy fenomenie, który dwukrotnie zapewnił mu nagrodę Hugo. – Adam „mad” Bielecki
19.30 – 20.30 Od zbójców do kasiarzy. Świat przestępczy w II Rzeczypospolitej – Dwudziestolecie międzywojenne to okres szczególnej aktywności świata przestępczego. Złodziejskie specjalizacje ewoluowały w tym czasie z zawrotną szybkością. Celem prelekcji jest przybliżenie tych przestępczych zawodów – od zwyczajnych bandytów, przez kieszonkowców i włamywaczy, aż do złodziejskiej arystokracji – kasiarzy. – Marcin „Pietrek” Petrynko
20.30 – 21.30 Mary nocne – Potwory, które spotykamy od najmłodszych lat. Przychodzą do nas w nocy, gdy nie jesteśmy niczego świadomi. Porozmawiamy o mocy sennej wyobraźni – Anglika „Mizu” Klimek.
Blok mieszany:
16.00 – 17.30 Turniej „Osadnicy” – Tej gry chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Pierwsza punktowana runda Tomaszowski Mistrzostw Gier bez Prądu.
17.30 – 19.30 Pokazywanki – Nie trzeba chyba wyjaśniać zasad obecnych na każdym konwencie pokazywanek. Znajdź dwóch kolegów lub zupełnie nieznajome osoby
i przybywajcie. Niech wygra najlepsza trójka! Pokaż co potrafisz. – Alek „Wodzu” Kołodziej.

Sobota (21 sierpnia)
Blok ogólno-fantastyczny:
10.00 – 11.00 Krótka historia gier komputerowych – Może chcesz zostać deweloperem? Twoją pasją są gry i uwielbiasz przy nich spędzać czas? Jesteś graczem niedzielnym i chcesz dowiedzieć się więcej o grach? Przyjdź koniecznie! Dowiesz się wielu ciekawych rzecz o produkcjach, które na zawsze zmieniły branżę gier. – Paweł „Alduril” Skop
11.00 – 12.00 Jak zrobić własną grę komputerową? – Marzy Ci się kariera twórcy gier? Nie wiesz jak zacząć? To prelekcja w sam raz dla Ciebie! – Paweł „Alduril” Skop
12.00 – 14.00 Fantastyka – najbardziej ortodoksyjny gatunek literacki? – Prelekcja ma na celu rozpatrzenie najbardziej rozpowszechnionych schematów oraz struktur używanych w powieściach fantastycznych, wskazując na ich pochodzenie oraz wyjaśnienie, skąd tak popularne pośród autorów jest uznawanie ich za nieodłączne aspekty twórczości wewnątrz tego gatunku. W czasie wystąpienia zostaną poruszone aspekty związane z najdawniejszymi opowieściami fantastycznymi (mity, tragedie oraz eposy), często stosowanym motywem „podróży bohatera” – w oparciu między innymi o analizę Josepha Campbella – oraz próby odwracania owych utartych schematów, tworząc jaskrawo zarysowaną różnicę między fantastyką „wysoką”, a „przyziemną”. – Grzegorz Wielgus
14.00 – 15.00 O fundacji „Ku Przeszłości” – Współzałożyciel organizacji opowie o celach, działaniach i sukcesach fundacji – Marek Farfos
15.00 – 16.00 Origami – hobby, sztuka, a może coś więcej? – Jednym z pierwszych skojarzeń, jakie przychodzą nam do głowy, jeśli chodzi o kulturę Japonii, jest origami. Dla wielu jest to po prostu forma spędzania wolnego czasu. Jednak rozwój technologii w ostatnich latach znalazł zaskakujące zastosowania dla tej starożytnej sztuki. Chcesz dowiedzieć się, jakie zastosowania ma origami choćby w architekturze, biologii, czy medycynie? Jak od składania harmonijek, przeszliśmy do teleskopów i paleni słonecznych składających się w kosmosie? Zapraszamy na ciekawą historię tej jakże bogatej sztuki! – Dominik Kazuś, Dorigami
16.00 – 17.00 Tajemnicze warsztaty – Krótki kurs pisania i publikowania, zawierający (bez)cenne rady i porady w wykonaniu K. Kyrcza Jr. i Michała J. Walczaka (tajniki zabierania się za pisanie, konstruowania bohaterów i fabuły, wymyślania satysfakcjonującego zakończenia, a także taktyka walki z wydawcami). – Kazimierz Kyrcz Jr, Michał J. Walczak
17.00 – 18.30 Jak nie pisać scenariuszy na sesję RPG? – Choć tytuł mógłby to sugerować, nie będzie to poradnik poświęcony błędom, jakich należy unikać przy przygotowywaniu scenariusza. Przedstawiona zostanie koncepcja prowadzenia sesji, w która środek ciężkości tworzenia opowieści przenosi na graczy, a od Mistrza Gry nie wymaga pisania tysięcy znaków. Istotnym jej elementem jest także pytanie o to czy i kiedy tworzyć historię postaci graczy oraz kto powinien być za to odpowiedzialny. – Ziemowit Kraska
18.30 – 19.30 Straszny bestiariusz – Groza ma to do siebie, że wykorzystuje dość ograniczoną pulę rekwizytów… Wśród serwowanych przez twórców horroru zagrożeń są różnego rodzaju potwory (także te w ludzkiej skórze), ale i zwierzęta. Opowiemy właśnie o tych ostatnich – zarówno korzystając z przykładów z literatury, filmu, jak i życia. – Kazimierz Kyrcz Jr, Michał J. Walczak
19.30 – 20.30 Bojowe bikini, czyli prawdziwe zagrożenia dla kobiet w fantasy – Czy zastanawiały was kiedyś bardzo… fantazyjne stroje, w które rysownicy lubią ubierać żeńskie postaci? Otóż nie tylko was. Na tym panelu postaramy się przyjrzeć najlepszym i najgorszym ich przykładom, rozważyć przyczyny i skutki podejścia marketingowców oraz zaproponować alternatywne podejścia do problemu strojów bojowych. Zobacz, czy uda ci się wyjść cało z następnej bitwy z prawdziwym nemezis wojowniczki – Stringami Nieśmiertelności (+10 do charyzmy, -5 HP na turę). – Agnieszka „Lauren” Miernik
Blok konkursowy:
10.00 – 12.00 Parowy konkurs muzyczny – Zapraszamy na najgłośniejszy konkurs Kreskonowy! Nie obawiajcie się. Nie skupiamy się na jednym gatunku, każdy znajdzie coś dla siebie. – Klaudia „Klauds” Misiurek, Maciej „Rid” Nieszporek
12.00 – 14.00 Konkurs filmowy – Nieważne czy jesteś dobry, zły czy może brzydki jeśli byłeś kiedyś zakochany bez pamięci, wiesz jak zostać królem albo przynajmniej poznałeś tajemnicę Brokeback Mountain ten konkurs jest dla ciebie! Sprawdź swoją wiedzę ze światowej kinematografii od Godarda po Nolana, od Króla Lwa po w Głowie się nie mieści i od Odysei Kosmicznej aż po Avengersów. Gwarantujemy dwie godziny trudnych pytań, przypominania sobie dobrych filmów, przypominania złych filmów, jęczenia ‚jak można tego nie wiedzieć’ i dobrą zabawę! – Magdalena „Dżess” Tchórzewska, Mateusz „Kimczi” Kimak
14.00 – 16.00 Fantastyczny Konkurs Ogólnofantastyczny – Oglądasz seriale? Albo filmy? A może czytasz książki i komiksy? Jeżeli choć raz Twoją odpowiedzią było „tak” to nie zastanawiaj się ani chwili i przybywaj! – Karol Esko
16.00 – 18.00 Dziecinnie prosta wiedzówka o uniwersum DC – Jeśli jesteś wielkim zapaleńcem Batmana, Supermana i ekipy to przychodź jak najszybciej i nie obawiaj się. Jeśli myślisz, że konkurs będzie za trudny i nie odpowiesz na żadne pytanie to baaaardzo sie mylisz. Nasza wiedzówka będzie szybka jak wyścig formuły 1, a na koniec punkty będziemy liczyć w setkach! – Klaudia „Klauds” Misiurek, Maciej „Rid” Nieszporek
18.00 – 19.00 Konkurs Star Wars – Nowy kanon nie ma dla Ciebie tajemnic, a Legendy znasz jak własną kieszeń? Znakomicie, więc żadna kategoria nie będzie ci straszna i udowodnisz, że masz Moc. – Damian „the hell” Podoba
19.00 – 20.30 Konkurs strojów – tradycyjny cosplay, czyli odtwarzanie kostiumów znanych z filmów, komiksów i gier. „Czym wyobraźnia bogata”. (19.00-20.00 – czas dla uczestników na przygotowanie się, 20.00-20.30 – finał)
Blok konferencyjny
10.30 – 11.00 Historia i inspiracje historyczne w wiedźmińskim cyklu Andrzeja Sapkowskiego – Czy księstwo Toussaint stanowie odbicie późnośredniowiecznej Francji, a Nilfgaardzka doktryna wojennej czerpnie z haseł rewolucjonistów francuskich? Postaram się ukazać historyczne pierwowzory elementów świata przedstawionego, takich jak nazwy urzędów, monety czy godła oraz udowodnić tezę, że świat Sapkowskiego, chociaż na pierwszy rzut oka średniowieczny, rządzi się prawami często nie mającymi wiele wspólnego z realiami tej epoki (np. jeśli chodzi o kwestie ekonomiczne). Chciałbym przyjrzeć się również fragmentom stworzonych przez Sapkowskiego dzieł literackich, stanowiących motto każdego rozdziału. Większość z nich nawiązuje stylem, tytułem czy nazwiskiem autora, do tekstów powstałych na różnym etapie dziejów, a czasami nawet łączą cechy kilku utworów powstałych w różnych epokach jak np. Annales seu Cronicae Incliti Regni Temeriae, które stylistycznie i pod względem tytułu stanowi nawiązanie do Kroniki Jana Długosza, ale zawiera również treści właściwe dla XIX lub XX wiecznej pracy naukowej. – Piotr Budzyński (UŁ)
11.00 – 11.30 Próby przedstawienia wojskowości za czasów panowania Jana Kazimierza w grze Mount & Blade: Ogniem i mieczem. Dzikie pola. Pomiędzy realizmem a wirtualną rzeczywistością – Wydana w 2010 r. rozszerzona wersja gry Mount & Blade: Ogniem i mieczem o podtytule Dzikie Pola przenosi nas w najbardziej znamienny okres zmagań Rzeczpospolitej Obojga Narodów z jej sąsiadami. Autorzy gry podjęli próbę przedstawienia wojskowości Rzeczpospolitej okresu panowania Jana Kazimierza, z jego najbardziej charakterystycznymi elementami. Zatem analizie zostanie poddany cały system wojskowy ówczesnego Państwa Polskiego przedstawiony w grze, oraz zostanie podjęta próba określenia tego na ile autorzy zachowali realia historyczne przy jego odtwarzaniu. Istotne będzie wyjaśnienie jakich elementów zabrakło w grze a co zostało oddane z właściwym sobie realizmem. Poprzez analizę tych zagadnień autor spróbuje udzielić odpowiedzi na pytanie czy gra może spełniać role popularyzatorską i czy z punktu widzenia historyka wojskowości tego okresu może zainteresować ludzi niezwiązanych z tą dziedziną historii? – Bartosz Staręgowski (UMCS)
11.30 – 12.00 Wikingowie – obraz historyczny, a kreacja popkultury – W popkulturze wykształcił się obraz silnego wikinga w hełmie z rogami, z wąsami, o potężnej budowie ciała i małym mózgu nie znającym pojęcia strachu. Potwierdzają to nie tylko filmy, ale również gry – czego przykładem jest seria King’s Bounty, a zwłaszcza część: Wojownicy Północy, gdzie gracz może wcielić się w wyjątkowo nieogarniętego wikinga, któremu towarzyszą walkirie – koniecznie w stalowych zbrojach eksponujących kobiece wdzięki. W swoim wystąpieniu pragnę skontrastować ten „nowomodny” obraz wikingów z prawdą historyczną uzyskując obraz historycznego wojownika i wikinga współczesnej popkultury. – Malwina Wojtala (UŚ)
12.00 – 12.30 Nowe technologie edukatorów – wirtualna rzeczywistość – Słowo jest powszechnie uważane za początek wszechrzeczy, jest zatem przyczynkiem do powstania człowieka. Prawdą jest fakt, że towarzyszyło one nieustanie w całym rozwoju ewolucyjnym rasy ludzkiej. Słowo stało się czynnikiem kreującym rzeczywistość i kształtującym społeczeństwa. Początkowo pełniło funkcję informacyjną, z czasem jednak nabrało nowych treści, o wielowymiarowych interpretacjach. Symbol, który wyklarował się razem z powstaniem mowy, zaczął być zapisywany za pomocą obrazu graficznego. Obraz również stopniowo ewoluował, dając zaczątek nowym dziedzinom sztuki, tj. fotografia, teatr, performence. Konsekwencją rozwoju technologicznego było wdrożenie języka cyfrowego w strefy dotąd zarezerwowane jedynie słowu i obrazowi. Dzięki temu narodziła się koncepcja sztuki inercyjnej, całkowicie absorbująca widza, tym samym włączając umysł ludzki w inną, nieistniejącą przestrzeń. Objawiające się nam w czasach współczesnych zjawisko Wirtualnej Rzeczywistości nie jest zatem nowe. Idea przejścia do innego świata, będącego elementem twórczości innej osoby powstała już w starożytnej Grecji. Pomimo nieustannego poszerzania granic ludzkiej percepcji, naukowcy wciąż pytają się o sens kreowania innego, odrębnego świata. Czy zatem z Wirtualną Rzeczywistością związane są jedynie obawy? W jaki sposób włączyć technologię do metod nauki? – Małgorzata Budlewska (PWr)
12.30 – 13.00 Olsztyńskie Zakłady Opon Samochodowych na łamach Głosu Olsztyńskiego 1967-1972 – Fabryka została powołana decyzją ówczesnego ministra przemysłu 16 grudnia 1961 roku. Zapadła wówczas również decyzja o lokalizacji fabryki. Budynki przemysłowe miały się wówczas znajdować na skraju miasta, połączone z nim wyłącznie poprzez drogę gruntową. Główny projektantem zakładów został Jan Bagniewski. Był on członkiem funkcjonującego w Warszawie Biura Projektów Przemysłu Gumowego. Za projekty części budynków oraz instalacji byli odpowiedzialni pracownicy Biura Projektów Budownictwa Przemysłu Chemicznego. Już wówczas napotkano na pierwsze problemy, związane głównie z problemem dostarczania wody na teren budowy. – Dawid Jędrzejak (UWM)
13.00 – 13.30 Imperium Osmańskie za czasów Sulejmana Wspaniałego w świetle serialu „Wspaniałe Stulecie”- między prawdą a fikcją – Turecki serial Wspaniałe Stulecie odniósł wielki sukces. Twórcy ukazali w nim okres panowania Sułtana Sulejmana Wspaniałego oraz dokonanych przez niego podbojów. Duża część akcji skupiła się jednak na przedstawieniu widzom panujących tam wówczas zwyczajów. Z tego powodu serial pełen był intryg haremowych oraz walki o władzę. Pytanie czy rzeczywiście Hurrem miała tak wielki wpływ na decyzje podejmowane przez sułtana czy to tylko wyobraźnia poniosła twórców? – Iwona Górnicka (UMCS)
Blok m&a:
14.00 – 15.00 Yaoi i yuri – Pewnie każda osoba siedząca choć trochę w temacie m&a choć raz zetknęła się z tymi gatunkami, z roku na rok zajmującymi coraz więcej miejsca na półkach empików i księgarni. Co kryje się za popularnością mang traktujących o romansach homoseksualnych? Jakie były początki tych dwóch nurtów? Jakie wątki i klisze przewijają się w nich najczęściej? Podczas prelekcji spróbujemy rzucić odrobinę światła na te pytania – a przy okazji podyskutować na (SFW!) przykładach o Alternatywnej Anatomii mieszkańców yaoilandu – Agata „Erka” Starobrat
15.00 – 16.00 Trochę o tym, na co można zwracać uwagę podczas oglądania anime – Można anime oglądać po prostu, dla przyjemności, ciesząc się samą fabułą lub animacją. Nie jest to oczywiście nic złego. Podczas tej prelekcji chciałbym pokazać, że anime zasługuje na więcej uwagi i nawet „chińska” bajka może się okazać dziełem sztuki. – Stefan Serafin
16.00 – 17.00 Bunshiniada – Ile wiesz o ”Naruto”? – Konkurs w zależności od chętnych byłby prowadzony w parach albo pojedynczo. Jeśli pojedynczo sprowadziłby się on do odpowiadania na pytania z różnych kategorii związanych z Uniwersum. Jeśli będzie możliwość przeprowadzenia w parach dokładam również na pewno dodatkowe zadania w stylu konkursu karteczkowego na czas. Konkurs związany z Naruto prowadziłem juz w przeszłości i nie było żadnych komplikacji. – Daniel „Preyoo” Dudek
17.00 – 18.00 Jak uniknąć syndromu tej samej twarzy, i inne – krótko o projektowaniu wyglądu postaci – Czy patrząc na swoje rysunki zauważasz, że twarze różnych postaci są do siebie z jakiegoś powodu zaskakująco podobne… i to o wiele za bardzo, by zrzucić ten fakt na twój indywidualny styl? Czy chciał/a/byś dowiedzieć się, jak urozmaicić ich wygląd, nadać im charakteru – choćby zmieniając jeden drobny szczegół? A może zwyczajnie brakuje ci inspiracji? Trochę o sprawach technicznych, trochę o podejściu, trochę o ćwiczeniach – projektowanie własnych postaci to temat-rzeka, ale postaramy się dzisiaj przynajmniej zanurzyć w niej stopę. – Agata „Erka” Starobrat
18.00 – 19.00 Prelekcja o studiu Kyoto Animation – Kyoto Animation to studio znane z takich tytułów jak Clannad czy Melancholia Haruhi Suzumiyi. Ich znakiem rozpoznawczym jest niesamowita oprawa graficzna, niespotykana u konkurencji. Czy coś jeszcze po za jakością wyróżnia to studio? Uważam, że tak, podczas tej prelekcji postaram się Was o tym przekonać – Stefan Serafin
19.00 – 20.30 Maraton anime „Boruto” – Seans kilku odcinków nowego anime, którego akcja rozgrywa się po wydarzeniach z mangi i anime „Naruto Shippuden”
Niedziela
Blok konkursowy:
10.00 – 11.00 Konkurs wiedzy o twórczości Blizzard Entertainment – Azeroth nie ma przed tobą tajemnic, a Sanktuarium to Twój drugi dom? Znasz te oraz inne uniwersa stworzone przez Blizzard Entertainment? Przyjdź zmierzyć się z innymi uczestnikami konwentu i wygraj wspaniałe nagrody. – Paweł „Alduril” Skop
11.00 – 13.00 Karteczki – Jeśli umiesz rozpoznać sławne postać po ich opisie to przyjdź na ten konkurs i sprawdź swe siły. Gwarantowana dobra zabawa – Alek „Wodzu” Kołodziej
13.00 – 14.00 Oficjalne zakończenie konwentu Kreskon 2014
Blok mieszany:
10.00 – 11.00 Domy Hogwartu po raz enty – Bądźmy szczerzy – kto z nas nigdy nie zastanawiał się nad tym, do którego domu Hogwartu by trafił, ani nie próbował przypasować doń swoich ulubionych postaci? Mimo pozornie jasnych i wyraźnych podziałów, łatwo natknąć się w tym systemie na poważne problemy z dopasowaniem. Co Harry miał ze Ślizgona? Czemu właściwie Hermiona nie była w Ravenclawie? Czy Ron pasowałby do Hufflepuffu? Postaram się na tym panelu scharakteryzować każdy dom na tyle dobrze, by odpowiedzieć na te pytania. Dlaczego Aang jest Ślizgonem, a Joffrey Gryfonem? Przyjdź posłuchać i się pokłócić. W końcu bez dyskusji nie ma zabawy! – Agnieszka „Lauren” Miernik
11.00 – 12.00 Bangarang – dyskusja – Dyskusja na temat cyklu „Chłopcy” Jakuba Ćwieka. Pogadajmy na temat Dzwoneczka i jej bandy Chłopców, a kto wie gdzie nas zawiedzie ta Droga? Bangarang! – Anglika „Mizu” Klimek
12.00 – 13.00 Konkurs soundtrackowy – Jeśli umiesz rozpoznać subtelne różnice w motywach poszczególnych części Harrego Pottera, znasz na pamięć najlepsze utwory Hansa Zimmera, a płyty wytwórni muzyki filmowej nie są Ci obce, to zmierz się z innymi melomanami  – Joanna „Kopciuszek” Podoba, Damian „the hell” Podoba
13.00 – 14.00 Oficjalne zakończenie konwentu Kreskon 2014.


mat. kreskon.xn.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *