Tomaszów Lubelski

TOMASZÓW Rekordowe zainteresowanie dzieleniem się krwią

16 września 2016 roku na parkingu przy sklepie Bricomarché odbyła się ogólnopolska akcja „Zbieramy Krew dla Polski”.
Tego dnia padł rekord! Aż 44 osoby zarejestrowały się do oddania krwi, a 35 osób oddało ten drogocenny płyn!
Pośród osób, które oddały krew rozlosowano 10 apteczek samochodowych.
Akcję organizowali: Grupa Muszkieterówa (przedstawiciel Sylwia Mrozik), Polski Czerwony Krzyż oddział w Tomaszowie Lubelskim (przedstawiciel Elżbieta Matyjanka) i Państwowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Tomaszowie Lubelskim (przedstawiciel Alina Pliżga).
Była to IX edycja kampanii „ZBIERAMY KREW DLA POLSKI”.
4 maja ruszyła kolejna edycja organizowanej przez Grupę Muszkieterów i Polski Czerwony Krzyż kampanii „Zbieramy krew dla Polski”. Akcja promująca honorowe krwiodawstwo obejmie w tym roku 172 miejscowości w całej Polsce i potrwa do 30 września. Po raz pierwszy kampanię wspiera Drużyna#M.
W ramach wspólnych działań Grupy Muszkieterów i PCK, na parkingach pod sklepami Intermarché i Bricomarché, przeprowadzonych zostanie 267 akcji zachęcających do regularnego oddawania krwi, w tym 201 połączonych z jej pobieraniem. Mobilny punkt pobierania krwi  pojawi się także w centrali Grupy Muszkieterów w podpoznańskim Swadzimiu, umożliwiając pracownikom firmy przyłączenie się do inicjatywy.
– Nasza kampania od lat realizowana jest w okresie około wakacyjnym, ponieważ właśnie wówczas w polskich szpitalach najbardziej potrzeba krwi. Honorowe krwiodawstwo ma jednak ogromne znaczenie dla systemu opieki zdrowotnej przez cały rok – średnio co minutę potrzebny jest bowiem litr krwi. Od 2008 r., kiedy to rozpoczęliśmy organizację akcji, wspólnie z PCK zebraliśmy ponad 11 600 litrów – podkreśla Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Patronat Honorowy nad ogólnopolską kampanią objęło Narodowe Centrum Krwi. Specjalne ambulanse Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, które stacjonować będą przy supermarketach Intermarché i Bricomarché, wyposażone są w sterylny i bezpieczny dla Krwiodawców sprzęt medyczny. Obecny na miejscu lekarz zadba natomiast o bezpieczeństwo zarówno Dawcy jak i Biorcy.
– Do oddawania krwi zapraszamy osoby między 18 a 65 rokiem życia, choć, za zgodą lekarza, Krwiodawcą można być nawet po 65. urodzinach. W każdym przypadku trzeba ważyć co najmniej 50 kg – tłumaczy Renata Kawka, Sekretarz Krajowej Rady Honorowego Krwiodawstwa Polskiego Czerwonego Krzyża.
Na dzień przed zabiegiem należy powstrzymać się od spożywania alkoholu, a na kilka dni przed, nie można także zażywać niektórych leków, w tym aspiryny. W dniu oddania krwi zaleca się zjedzenie lekkiego śniadania i wypicie dużej ilości płynów. Aby oddać krew i jej składniki niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.
Każdy, kto zdecyduje się na oddanie krwi, uzyska bezpłatnie wyniki swoich badań laboratoryjnych oraz weźmie udział w losowaniu profesjonalnych apteczek samochodowych.
Zbiórkom krwi oraz kampanii edukacyjnej towarzyszyć będzie wiele atrakcji, a wśród nich nauka pierwszej pomocy, pokazy strażackie, konkursy i quizy.
Drużyna#M
W mediach społecznościowych akcję „Zbieramy krew dla Polski” po raz pierwszy wspierać będzie Drużyna#M, zachęcając wszystkich do oddawania krwi na swoim profilu na
Facebooku:
www.facebook.com/MDruzyna
Drużyna#M to ekipa, której członkiem staje się każdy, kto chce pomagać innym – oddając krew, ale też zachęcając Panie do badań mammograficznych, budując place zabaw, czy przekazując produkty spożywcze Bankom Żywności. „Wysyłamy superbohaterów na urlop! Nasza kolej by pomagać!” – to główne hasło kampanii, do której można przyłączyć się także poprzez stronę:
www.superbohaterowienaurlopie.pl
Więcej informacji na temat kampanii „Zbieramy krew dla Polski”, w tym harmonogram akcji, znajduje się na stronach internetowych:  www.muszkieterowie.pl, www.pck.pl oraz www.oddajkrew.pl
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 230 supermarketów Intermarché i 126 Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 15 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.
Informacje o Polskim Czerwonym Krzyżu
Polski Czerwony Krzyż jest najstarszą i najbardziej wszechstronną organizacją humanitarną w Polsce. Jej podstawową misją jest zapobieganie i łagodzenie cierpienia ludzkiego oraz ochrona ludzkiej godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji w zakresie narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych. Od 58 lat prowadzi działania na rzecz promocji honorowego krwiodawstwa. W PCK zaangażowanych jest blisko tysiąc Klubów Honorowych Dawców Krwi PCK skupiających ponad 21 tys. członków i wolontariuszy.
Dzięki szeroko zakrojonym działaniom, 
w ponad 3 000 akcji promocyjnych, PCK pozyskuje rocznie ok. 40 000 dawców, którzy decydują się oddać krew po raz pierwszy.
Akcje społeczne – Fundacja Muszkieterów
Już u podstaw powstania Grupy leżała idea organizacji będącej nie tylko podmiotem ekonomicznym, ale także społecznym. Poprzez przyjęcie nazwy Muszkieterowie przedsiębiorcy zobowiązali się do odwoływania się w swoich działaniach do rycerskiego etosu, wzywającego do czynów szlachetnych i dobrych. Dlatego też Muszkieterowie są obecni nie tylko na rynku ekonomicznym, kierującym się twardymi prawami, ale także w życiu tych, którzy zostali pokrzywdzeni przez los.
W kwietniu 2002 roku wzorem swoich francuskich kolegów, Muszkieterowie postanowili powołać Fundację Muszkieterów. Głównym celem Fundacji Muszkieterów jest pomoc tym, którzy znajdują się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej, zwłaszcza dzieciom z domów dziecka. Poprzez akcje Fundacji przedsiębiorcy starają się realizować zasadę społecznej odpowiedzialności przedsiębiorczości polegającą m. in. na dzieleniu się wypracowanymi zyskami.
mat. prasowy

[print_gllr id=10091]

fot. TPI

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *