Co gdzie kiedy ?

ZAMOŚĆ Koncert Etniczny u Namysłowiaków

W piątek 10 czerwca 2016 o godz. 19.00 w Sali Koncertowej Orkiestry Symfonicznej odbędzie się premierowy Koncert Etniczny.
Wystapi pochodzący z Tomaszowa Lubelskiego kompozytor Marcin Gumiela.
Koncert Etniczny na Orkiestrę, Głos Biały i Dźwięki Elektroniczne w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej im. Karola Namysłowskiego w Zamościu pod dyrekcją Tadeusza Wicherka asystent dyrygenta Maciej Wierzchoń.
Helena Bregar – głos biały
Marcin Gumiela – elektronika
w programie: Marcin Gumiela – Prawykonanie Utworu Suita Etniczna, Nikołaj Rimski – Korsakow – Złoty Kogucik.
Koncert współorganizowany i współfinansowany w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Dyrygent – rezydent” oraz współorganizowany i współfinansowany w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor – rezydent”
Bilety 30/15 zł w sprzedaży, Zamość, ul. Partyzantów 2, tel. 84 638 48 33, www.namyslowiacy.pl
Informacje o solistce:
Helena Bregar, lekki sopran liryczno-koloraturowy.
Jest studentką dr hab. Małgorzaty Greli na wydziale wokalno – aktorskim Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Dzięki uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku egzaminu wstępnego, od września 2015 roku Helena poszerza swoje wykształcenie w prestiżowym konserwatorium paryskim przy ulicy rue de Madrid, PSPBB (Pôle Supérieur Paris Boulogne-Billancourt) na kierunku śpiew barokowy w klasie prof. Isabelle Poulenard. Dopełnieniem tego są studia teoretyczne na paryskiej Sorbonie (Université Paris Sorbonne IV) na kierunku muzykologia.
Warsztat szlifuje u znanych mistrzów, głownie polskich i francuskich:
Marka Rzepki, Anne Constantin, Olgi Pasiecznik, Matijaža Robavsa oraz Jadwigi Rappé.
W lipcu roku 2015 wzięła udział w letnim kursie mistrzowskim prof. Heleny Łazarskiej w Viktring-Klagenfurt w Austrii.
Charakteryzuje się wszechstronnością i umiejętnością dopasowania interpretacji do stylu i charakteru danego dzieła. Dowodzi tego w swoim debiucie scenicznym tytuową rolą Hacynta z opery W. A. Mozarta „Apollo i Hiacynt” w reżyserii Natalii Kozłowskiej wystawionego na deskach Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (styczeń 2015) oraz w czeskiej Ostravie (listopad 2015). Realizowała również partię Melii z tego samego dzieła. Następnie wcieliła się w rolę Zuzanny z „Wesela Figara” W. A. Mozarta w toruńskim UMK (kwiecień 2016). Przedstawienie reżyserował Lumír Olšovský z Pragi.
Do dorobku solowego należy 1-sza nagroda oraz nagrodę specjalną za charyzmę wykonania na I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Talsi na Łotwie (maj 2015).
Szczególne upodobanie znajduje w muzyce baroku i renesansu. Można ją często usłyszeć w utworach z tego okresu, ostatnio w Filharmonii Słupskiej w dziele M-A. Charpentier’a „Te Deum” pod batutą Piotra Sułkowskiego (maj 2015) czy w Kościele Farnym w Grodnie (Białoruś).
Ponadto, jako członkini Stowarzyszenia Muzyki Dawnej bierze udział w licznych projektach koncertowych w kraju i za granicą, m. in. we Florencji (Włochy), czy polskiej stolicy.
Świetnie odnajduje się na polu muzyki współczesnej. Jest chętnie angażowania do prawykonań utworów m. in. Aleksandry Brejzy.
W listopadzie 2014 roku wzięła udział jako solistka głosem tradycyjnym w koncercie autorskim „Etnos” obiecującego Szymona Godziemby-Trytka, zaś w lutym 2015 roku w „Filmie muzyką pisanym” Pawła Grajnerta.
Odbyła z powodzeniem XI Akademię Praktyk Teatralnych w Gardzienicach pod kierunkiem reżysera Włodzimierza Staniewskiego, choreograf Joanny Holcgreber oraz aktora Mariusza Gołaja.
Artystkę interesują też tradycyjne techniki śpiewu.
Technikę i repertuar ludowy poznawała z mistrzyniami Olgą Jemialjańczuk z Białorusi i Oksaną But z Ukrainy.
Współpracuje żywo z bydgoską Kapelą OldNova z którą odbyła liczne koncerty. W tym, w ramach Festiwalu Noc Kultury w Lublinie (czerwiec 2014); Finału Komkursu Kolbergowskiego w Filharmonii Pomorskiej; Jubileuszu 35-lecia Zespołu Pieśni i Tańca „Płomienie” w Operze Nova w Bydgoszczy (czerwiec 2015).
Od 2011 roku pracuje nad techniką oraz nad choreografiami tańców francuskiego i włoskiego renesansu oraz francuskiego i hiszpańskiego baroku.
Ma to miejsce przeważnie podczas Festiwalu Tańców Dworskich Cracovia Danza w Krakowie (lipiec 2012, 2013, 2014) oraz w Europejskiej Akademii Muzyki Dawnej Compagnie Outre Mesure (październik 2013, 2014) w Blois, (Francja) pod kierunkiem Any Yepes, Robin’a Joly, Marie Claire de Corre, Barbary Segal oraz Romany Agnel i Dariusza Brojka.
mat. prasowy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *