Info

INFO Klienci ZUS coraz chętniej pobierają świadczenia na konto 

Już 77 procent klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z województwa lubelskiego pobiera swoje świadczenia na konta bankowe. Instytucja przekonuje, że przelewy bankowe to wygoda i większe bezpieczeństwo.

Wypłata w gotówce, czyli przekaz pocztowy, powoli traci na znaczeniu. Poziom ubankowienia klientów ZUS w województwie lubelskim systematycznie rośnie. W ciągu ostatnich pięciu lat zwiększył się z około 70 do 77 procent. Nadal nasz region jest jednak poniżej krajowej średniej, która wynosi 80 procent. – Przelewy bankowe oznaczają nie tylko wygodę i oszczędność czasu, ale także zwiększają bezpieczeństwo finansowe. Chcemy, aby nasi klienci swobodnie korzystali z rachunków bankowych i dysponowali swoimi pieniędzmi, nie narażając się na kradzież, oszustwa czy inne niebezpieczeństwa – przekonuje Monika Folaron z biura prasowego ZUS. Przelewy na konto generują też niższe koszty niż przekazy pocztowe.

Lubelskie: kto częściej korzysta z konta?

Niektóre świadczenia z ZUS klienci z regionu znacznie chętniej pobierają na konta. W czołówce są nauczycielskie świadczenia kompensacyjne – 99 proc. z nich Zakład przekazuje przelewami bankowymi. Tuż za nimi są wypłaty emerytur pomostowych (96 proc. trafia do banku) i świadczenia przedemerytalne (94 proc.). Wysokim stopniem ubankowienia charakteryzują się też emerytury (około 79 proc.).

Kto rzadziej wybiera wypłatę na rachunek?

Najrzadziej wypłatę na konto wybierają osoby, które pobierają świadczenie Mama4+ (47 proc.). Z przelewu korzysta prawie połowa uprawnionych do świadczenia 500+ dla niezdolnych do samodzielnej egzystencji (49 proc.). Natomiast renty socjalne pobiera na rachunki bankowe dwie trzecie uprawnionych w regionie (67 proc.). 

Osoby, które otrzymują te świadczenia, mogą mieć ograniczony dostęp do usług bankowych. Przeszkodą może być wykluczenie cyfrowe lub transportowe. Ważny jest więc dalszy rozwój usług bankowych dostosowanych do tej grupy klientów. ZUS od kilku lat zapewnia świadczeniobiorcom wsparcie edukacyjne i w ramach corocznych „Dni Seniora” prowadzi kampanię informacyjną „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”.

ZUS

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tomaszowski Portal Informacyjny
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.