INFORMACJA Chroń przed grypą siebie i innych

Na co dzień pamiętaj!
Dobrze zbilansowana dieta, bogata w witaminy, minerały i składniki odżywcze pozwala zachować równowagę układu odpornościowego.
Bazę diety powinny stanowić produkty zawierające duże ilości białka np. chude mięso, drób, ryby, jaja i sery. Szczególne znaczenie dla wzmocnienia układu odpornościowego mają witaminy C, E oraz beta-karoten znajdujące się w świeżych warzywach i owocach. Pamiętajmy więc, by nasza dieta zawierała owoce takie jak: jabłka, grejpfruty, cytryny i kiwi.
Również picie soków owocowych, zwłaszcza soku z grejpfruta wpływa korzystnie na nasz układ odpornościowy. Nasz jadłospis powinien uwzględnić również produkty bogate w błonnik i składniki mineralne, do których należą żelazo, magnez, cynk i selen. Nie zapominajmy o spożywaniu odpowiedniej ilości wody a także napojów mlecznych.
Nic nie wzmacnia organizmu człowieka tak, jak odpowiednia ilość snu i wypoczynku. Osoby dorosłe powinny przeznaczyć na nocny odpoczynek 6-7 godzin, natomiast dzieci i młodzież szkolna znacznie więcej, aż 9 – 11 godzin na dobę. Taka dawka snu sprawia, że organizm jest wypoczęty, przygotowany do prawidłowego funkcjonowania, a jego odporność na tyle silna, by poradzić sobie z infekcjami i chorobami.
Aktywność fizyczna to jeden z ważniejszych czynników, który sprzyja zachowaniu dobrego stanu zdrowia.
Zaleca się by czas spędzony na świeżym powietrzu był jak najdłuższy, a minimalnie wynosił 1 godzinę w ciągu dnia. Regularnie uprawiany sport to nie tylko sposób na uwolnienie myśli od stresu, ale również sposób by wzmocnić odporność organizmu.
CHROÑ PRZED GRYP¥ SIEBIE I INNYCH
mat. PSEE w TL

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.