Jak przygotować się fizyczne do wyjazdu na narty?

Każdy z nas marzy o spędzeniu, chociażby kilku dni na stoku narciarskim. Jednak wciąż niewielu amatorów tego białego sportu nie zdaje sobie sprawy, iż do takiej zabawy powinien przygotować się fizycznie. Jazda na nartach jest bardzo wymagającym sportem, gdzie brak wcześniejszego przygotowania może zakończyć się kontuzją.

Narciarska przygoda na stoku powinna być okraszona wcześniejszym treningiem. Odpowiednie przygotowanie gwarantuje Ci ogólną poprawę kondycyjną oraz zapobiega ewentualnym urazom czy nadwyrężeniom. Jeżeli na co dzień nie jest zbyt aktywną osobą możesz mieć problemy z przyjemną jazdą po stoku. Taki wyjazd może okazać się niekorzystny dla Twojego organizmu.

Wybierając sylwester na stoku musisz swój trening przygotowawczy rozpocząć już 6-8 tygodni przed planowanym wyjazdem. Głównym celem tego zabiegu jest poprawa ogólnej wydolności Twojego organizmu oraz co najważniejsze wzmocnienie mięśni. Warto więc abyś zwrócił swoją uwagę na mięsień czworo głowy ud i przywodziciela ud. Dobrym treningiem na te partie mięśni jest marsz na bieżni, marszobiegi, jazda na rowerze stacjonarnym oraz długi aerobik. Pamiętaj, aby po każdym takim treningu rozciągnąć swoje ciało. Taki wycisk swojemu organizmowi zalecane jest. abyś przeprowadzał 2-3 razy w tygodniu.

Przed samym wejściem na stok nie zapomnij o przeprowadzeniu krótkiej rozgrzewki. Ma ona za zadanie przygotować Twój organizm do zbliżającego si wysiłku. Wykonaj kilka skłonów i przysiadów, możesz do niego dodać krążenia biodrami, truchtanie w miejscu oraz wymachiwanie rękami.

Intensywny trening powinieneś zakończyć na 10 dni przed samym wyjazdem. Taki zabieg mam za zadaniem dać odpoczynek Twoim mięśniom, aby mogły się zregenerować. Przez ten czas powinieneś wciąż jednak się rozciągać, pozwoli to Tobie na utrzymanie sprężystości stawów.

Decydując się na spędzenie swoich wakacji na stoku powinieneś dostosować się do wyżej wymienionych rad. Pamiętaj, że trening ma sprawić, aby Twój wyjazd zostanie zapamiętany na długie lata, ale tylko z tej pozytywnej strony bez żadnych przykrych zdarzeń związanych z kontuzją.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.