InfoSPORT

PZU oficjalnym sponsorem jubileuszowego 80. Tour de Pologne

PZU został Sponsorem Oficjalnym 80. Tour de Pologne. Największy polski ubezpieczyciel jest także sponsorem jednej z najważniejszych klasyfikacji wyścigu – Najlepszy Góral PZU Tour de Pologne. Jubileuszowa edycja największej cyklicznej imprezy sportowej w Polsce i Europie Środkowej rozpocznie się 29 lipca br. w Poznaniu, a zakończy się 4 sierpnia br. na krakowskich Błoniach.

Tour de Pologne to jeden z najsłynniejszych wieloetapowych wyścigów kolarskich świata, organizowany od 1928 r. Jest częścią UCI World Tour, czyli corocznego cyklu najważniejszych zawodów w kolarstwie szosowym pod egidą Międzynarodowej Unii Kolarskiej.

– Sportowych emocji w tym roku na pewno nie zabraknie. Przygotowaliśmy piękną, wymagająca trasę, która jest zupełnie inna od tej z ubiegłego roku, ponieważ po kilku latach nieobecności przerzucamy wyścig ze wschodniej do zachodniej Polski. Ruszamy z Poznania, a później przed nami etapy: Leszno – Karpacz, Wałbrzych – Duszniki Zdrój, Strzelin – Opole, Pszczyna – Bielsko-Biała, czasówka w Katowicach, Zabrze – Kraków. Znam tę trasę doskonale, cały rok starannie ją planowaliśmy i jestem przekonany, że stanie się areną fantastycznej rywalizacji – zapowiada dyrektor generalny wyścigu Czesław Lang.

Podobnie jak we wcześniejszych latach, PZU został Sponsorem Oficjalnym wyścigu oraz klasyfikacji Najlepszy Góral PZU Tour de Pologne.

– W jubileuszowej edycji największej cyklicznej imprezy sportowej w Polsce nie może zabraknąć PZU, który od lat wspiera najważniejsze sportowe wydarzenia. Tour de Pologne to nie tylko wielka idea, ale też znakomita promocja sportu, który w wersji amatorskiej jest dostępny praktycznie dla każdego. Jeździć na rowerze można w każdych warunkach i jest to jedna z najbardziej popularnych aktywności. Wpisuje się to w realizację jednego z głównych celów prewencyjnych PZU, jakim jest troska o sprawność fizyczną i profilaktykę zdrowotną, aby na trwałe zmieniać nawyki Polaków i poprawiać jakość ich życia – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji w PZU.

Etapy z premiami górskimi są częścią Tour de Pologne od 60 lat. Wyłaniają one najlepszego „górala”, który zyskuje punkty w rankingu UCI, a na mecie każdego odcinka jest osobno dekorowany i zakłada wyjątkową lidera klasyfikacji górskiej. Klasyfikacja górska PZU jest nie tylko prestiżowa, lecz również niezwykle widowiskowa, a kwestia ostatecznego zwycięstwa w niej zwykle waży się do ostatniej chwili. Podczas tegorocznego 80. Tour de Pologne kolarze będą rywalizowali o charakterystyczną koszulkę Najlepszego Górala PZU Tour de Pologne na 11 premiach górskich.

PZU

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *