Krajowa Grupa Spożywcza z szansą na rekord w produkcji
Wystartowała 21. kampania cukrownicza Krajowej Grupy Spożywczej. Prognozy zakładają, że siedem cukrowni Grupy przerobi 6,2 mln ton buraków, które skupi od ponad kilkunastu tysięcy polskich rolników. Produkcja cukru może w tym roku osiągnąć poziom najwyższy w historii firmy. Więcej zarobią też współpracujący rolnicy.
Rozpoczęcie kampanii w poszczególnych cukrowniach zaplanowano z uwzględnieniem aktualnych prognoz plonu, w celu uzyskania jak najlepszych wyników zarówno polowych, jak i podczas produkcji.
– W tym roku zamierzamy pobić nasz dotychczasowy rekord produkcji cukru. Plony zapowiadają się lepiej niż w roku ubiegłym, również poziom polaryzacji buraka jest wyższy i kształtuje się na poziomie 17%. Krajowa Grupa Spożywcza S.A. dba o swoich plantatorów oferując im najlepszą i najkorzystniejszą ofertę. W tej kampanii to 46 euro za tonę, a latem było także 1000 zł do hektara buraków. Liczymy na dalszą owocną współpracę z naszymi plantatorami, a cukrownikom życzymy bezpiecznej pracy. – powiedział Prezes Krajowej Grupy Spożywczej S.A. Jan Wernicki.
Poszczególne Cukrownie rozpoczynają przerób buraków pomiędzy 7 września a 8 października. Jako pierwsza 7 września krojenie rozpoczęła „Cukrownia Dobrzelin”. Dzień później rusza „Cukrownia Kruszwica”, a w sobotę „Cukrownia Malbork”. Następnie: 21.09 krojenie rozpocznie się w „Cukrowni Kluczewo”, a 21.09 w „Cukrowni Nakło”. Jako ostatnie startują lubelskie oddziały: 5 października „Cukrownia Krasnystaw”, a trzy dni później „Cukrownia Werbkowice”.
– W imieniu Plantatorów, mogę powiedzieć, że jesteśmy dumni, iż należymy do Plantatorów Krajowej Grupy Spożywczej. Grupa jest liderem kształtowania polityki cenowej, a zaproponowana oferta za skup buraków zadowala obie strony – stwierdził podczas uroczystego rozpoczęcia kampanii cukrowniczej w Cukrowni Kruszwica Przewodniczący Rady Związków Plantatorów Buraka Cukrowego przy Spółce Józef Pawela.
Po zakończonej kampanii cukrowniczej, w trzech cukrowniach (Kruszwica, Nakło, Werbkowice) będzie kontynuowana tzw. kampania sokowa – produkcja cukru z soku gęstego.
– Stale podnosimy efektywność naszych zakładów kontynuując inwestycje poprawiające procesy produkcyjne i jakość produkowanego przez nas cukru. Obniżamy tym samym także koszty, a równolegle podnosimy wolumeny sprzedaży, co ma bezpośrednie przełożenie na poprawę wyników finansowych – wyjaśnia prezes Wernicki.
mat. Krajowa Grupa Spożywcza S.A.