Ważne! Szczepienie przeciwko COVID-19 Punty szczepień w powiecie

 

Jeśli masz 80 lat lub więcej

Możesz zapisać się na szczepienie już od 15 stycznia br.

Jak zapisujesz / rejestrujesz się na szczepienie

W tym celu możesz:

  • zadzwonić na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989
  • skontaktować się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień
  • zapisać się poprzez e-rejestrację.

    Żeby zapisać się na szczepienie w ten sposób, trzeba się zalogować profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowód). Osoby, które mają konto internetowe w bankach spółdzielczych, PKO BP lub Pekao SA mogą zalogować się do tego formularza takimi samymi danymi, jakimi logują się na swoje konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym.

Podczas rejestracji możesz wybrać dokładny termin oraz miejsce Twojego szczepienia, a następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Do rejestracji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych danych czy dokumentów, wystarczy, że podasz swój numer PESEL.

Szczepienia seniorów przeciwko COVID-19 zaczynają się 25 stycznia (poniedziałek).

Zapis na szczepienie przez e-rejestrację na pacjent.gov.pl

E-rejestracja skieruje Cię do najbliższych Twojemu zamieszkaniu punktów szczepień i wskaże wolne terminy.

Pamiętaj, że możesz wybrać dowolny punkt szczepień, niekoniecznie najbliższy. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS-em, a następnie, również SMS-em, przypomnienie na dzień przed planowanym terminem szczepienia.

Możesz anulować wizytę, zmienić termin lub wybrać inny punkt szczepień przed przyjęciem pierwszej dawki szczepionki. Jednak już po pierwszym szczepieniu – nie będziesz mógł dokonać zmiany. Wynika to z konieczności podania drugiej dawki szczepionki, która pochodzi od tego samego producenta. Druga dawka musi też zostać podana w określonym terminie, tak by szczepienie było maksymalnie skuteczne.

Jak przebiega szczepienie

Szczepionka podawana jest domięśniowo, w ramię. Nie musisz się w żaden sposób przygotowywać do zabiegu. Na miejscu, przed samym szczepieniem lekarz zbada Cię, by ocenić, czy możesz zostać zaszczepiony/a.

Po szczepieniu konieczna będzie 15. minutowa obserwacja pod kątem ewentualnego wystąpienia niepożądanego odczynu poszczepiennego (NOP).

Jeśli dostaniesz szczepionkę, która wymaga podania drugiej dawki, na termin drugiego szczepienia umów się od razu w punkcie szczepień, w którym otrzymałeś/aś pierwszą dawkę.

Informacja o przebytym szczepieniu

Informacja o przebytym szczepieniu będzie wprowadzana do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1). Pacjent otrzyma też zaświadczenie o szczepieniu. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Na Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mObywatel będzie do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.

Jeśli masz 70-79 lat

Twoje e-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID-19 zostanie wystawione automatycznie do 22 stycznia. Dopiero po tym terminie możesz zapisać się na szczepienie.

Jak zapisujesz / rejestrujesz się na szczepienie

W tym celu możesz od 22 stycznia:

  • zadzwonić na bezpłatną infolinię: 989
  • skontaktować się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień
  • zapisać się poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl.

    Żeby zapisać się na szczepienie w ten sposób, trzeba się zalogować profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowód). Osoby, które mają konto internetowe w bankach spółdzielczych, PKO BP lub Pekao SA mogą zalogować się do tego formularza takimi samymi danymi, jakimi logują się na swoje konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym.

Szczepienia osób w wieku 70 lat lub więcej przeciwko COVID-19 zaczynają się 25 stycznia (poniedziałek).

Podczas rejestracji możesz wybrać dokładny termin oraz miejsce Twojego szczepienia, a następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Do rejestracji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych danych czy dokumentów, wystarczy, że podasz swój numer PESEL.

Zapis na szczepienie przez e-rejestrację na pacjent.gov.pl

E-rejestracja skieruje Cię do najbliższych Twojemu zamieszkaniu punktów szczepień i wskaże wolne terminy.

Pamiętaj, że możesz wybrać dowolny punkt szczepień, niekoniecznie najbliższy. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS-em, a następnie, również SMS-em, przypomnienie na dzień przed planowanym terminem szczepienia.

Możesz anulować wizytę, zmienić termin lub wybrać inny punkt szczepień przed przyjęciem pierwszej dawki szczepionki. Jednak już po pierwszym szczepieniu – nie będziesz mógł dokonać zmiany. Wynika to z konieczności podania drugiej dawki szczepionki, która pochodzi od tego samego producenta. Druga dawka musi też zostać podana w określonym terminie, tak by szczepienie było maksymalnie skuteczne.

Termin ważności e-skierowania

Wszystkie e-skierowania na szczepienie są ważne przez 90 dni. Jeśli nie posiadasz numeru PESEL lub minął termin ważności pierwszego e-skierowania, o wystawienie kolejnego e-skierowania możesz poprosić lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.

Jak przebiega szczepienie

Szczepionka podawana jest domięśniowo, w ramię. Nie musisz się w żaden sposób przygotowywać do zabiegu. Na miejscu, przed samym szczepieniem lekarz zbada Cię, czy możesz zostać zaszczepiony/a.

Po szczepieniu konieczna będzie 15. minutowa obserwacja pod kątem ewentualnego wystąpienia niepożądanego odczynu poszczepiennego (NOP).

Jeśli dostaniesz szczepionkę, która wymaga podania drugiej dawki, na termin drugiego szczepienia umów się od razu w punkcie szczepień, w którym otrzymałeś/aś pierwszą dawkę.

Informacja o przebytym szczepieniu

Informacja o przebytym szczepieniu będzie wprowadzana do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1). Pacjent otrzyma też zaświadczenie o szczepieniu. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Na Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mObywatel będzie do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.

Jeśli masz mniej niż 70 lat

Najpierw szczepimy seniorów. Dlatego teraz jeszcze nie możesz się umówić na szczepienie, ale już od 15 stycznia możesz zgłosić chęć zaszczepienia się. Dzięki temu, kiedy szczepienia będą dostępne dla Twojej grupy wiekowej, zostaniesz o tym poinformowany mailem.

Informację o tym, że zaczynają się szczepienia dla kolejnej kategorii wiekowej osób znajdziesz też na stronie www.gov.pl/web/szczepimysie. Będą też o tym mówiły media.

Zgłoszenie chęci zaszczepienia się

  • wejdź na formularz zgłoszenia chęci zaszczepienia się – jest dostępny tutaj
  • wpisz swoje dane we wskazanych miejscach – imię i nazwisko, numer PESEL, adres mailowy, kod pocztowy i opcjonalnie numer telefonu
  • kliknij na „Wyślij formularz”
  • na adres mailowy, który podałeś/aś w formularzu zgłoszenia chęci zaszczepienia się, otrzymasz wiadomość z prośbą o potwierdzenie zgłoszenia. Po kliknięciu w link Twój formularz zostanie zatwierdzony i zapisany w systemie.
  • w momencie ogłoszenia terminu szczepień dla Twojej grupy wiekowej dostaniesz mail z informacją, że masz już wystawione e-skierowanie i możesz umówić się na szczepienie.

Jeśli wyświetlił Ci się ekran potwierdzający zgłoszenie chęci szczepienia, zostałeś zapisany, nawet jeśli mail potwierdzający nie przyszedł od razu. Nie ponawiaj zgłoszenia. Mail zwrotny dostaniesz w ciągu 24 h.

Wypełnienie tego formularza nie jest jednak obowiązkowe. Wszystkie osoby w grupie wiekowej dla której ruszają szczepienia, o ile posiadają numer PESEL, będą mieć wystawione automatyczne e-skierowanie.

Ważne! Zgłoszenie chęci szczepienia nie jest rejestracją na szczepienie. Zapisać się na konkretny termin szczepienia będzie można dopiero w momencie, kiedy zostaną ogłoszone terminy szczepienia dla Twojej grupy wiekowej i zostanie dla Ciebie wystawione e-skierowanie.

Wszystkie e-skierowania na szczepienie są ważne przez 90 dni. Jeśli nie posiadasz numeru PESEL lub minął termin ważności pierwszego e-skierowania, o wystawienie kolejnego e-skierowania możesz poprosić lekarza rodzinnego lub pierwszego kontaktu.

Informacja o przebytym szczepieniu

Informacja o przebytym szczepieniu będzie wprowadzana do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1). Pacjent otrzyma też zaświadczenie o szczepieniu. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Na Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mObywatel będzie do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.

W razie pytań lub wątpliwości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.